Agytorna „egyszerű számokkal”
2. FOGLALKOZÁSTERV
Készítette: dr. Fekete Boglárka
|
|
|
|
A foglalkozás célja, fejlesztési területek: |
matematikai-, szövegértési kompetenciák és kognitív funkciók fejlesztése, érdeklődés felkeltése a rejtvények iránt, érvelés, vitakultúra, számolás, figyelem, koncentráció szabályalkotás, együttműködés, ön-és társértékelés |
|
Évfolyam és/vagy csoport: |
9. évfolyam, nyelvi előkészítő |
|
A foglalkozás témája: |
Agytorna „egyszerű” számokkal |
|
Tantárgyi kapcsolat: |
történelem, magyar nyelv és irodalom, matematika |
|
Felhasznált források: |
Ambrus Gabriella: Valóságközeli matematika, Műszaki Tankönyvkiadó, 2015 https://hu.wikipedia.org/wiki/Andr%C3%A1skereszt (2019. 07. 17.) Horst H. Siewert: Intelligencia-tesztek, Trivium Kiadó, 1998 http://eta.bibl.u-szeged.hu/1502/1/kooperativ_modszerek.pdf (2019.07. 17.) Nagy logikatréner, Ventus Libro Kiadó. 2009
|
|
Idő-tartam (perc) |
Az óra menete |
Módszer |
Munka-forma* |
Eszköz |
|
2 perc
2 perc
2 perc |
Ráhangolódás 1. A bemeneti mérés eredményeinek rövid értékelése 2. A bemeneti mérés 1. feladatának részletes értékelése 3. Kérdésfeltevés: |
beszélgető-kör |
Cs |
értékelőtáblázat |
|
8 perc
3 perc
2perc
6 perc
3 perc
4 perc
5 perc |
Jelentésteremtés 1. Számolóiskola a XVI. században 2. Számold ki a művelet eredményét! 3. Csoportalakítás
4. Feladat ismertetése, az egyéni feladatok kiosztás
5. Az azonos feladatot megoldók csoportba rendezése 6. Eredeti csoportba- rendezés 7. Rácsháló 5 részre osztása |
szakértői mozaik |
E P
E
E
K
K
E |
A Ries számolóiskolájában
Táblázat
csoportkártyák
egyéni feladatok (1-4.)
|
|
2 perc
3 perc 2 perc |
Reflektálás Pozitív visszajelzés Csoporton belüli értékelés Szorgalmi feladat |
|
Cs |
értékelő-kocka |
|
|
Cs: csoportos, K: kiscsoportos (4-6 fő). P: páros, E: egyéni |
|||