Cím: Belül szép?
Leírás:
Belül szép? - Élménypedagógia az anatómia-élettan és az orvosi latin ismeretek elsajátítására A tananyag segítségével az anatómia-élettan és a latin ismeretek témakörönkénti összefoglalása történik élménypedagógiai módszerekkel. Az előzetes ismeretek segítségével a tanuló vizsgálja, összehasonlítja, illetve megkülönbözteti az elmélet és a tapasztalati észlelés elemeit, sorrendbe állítja az élettani folyamatokat. A tananyag megvalósításának célcsoportja a szakgimnáziumi képzés egészségügyi ágazatának tanulói (9. évfolyam) és a szakképzés gyakorló ápoló, ápoló szakmacsoportos tanulói (13. ;15. évfolyam). A 3x2 tanórás integrált összefoglaló foglalkozás keretében a tanulók "nyomoznak": egy-egy gyilkosság igazságügyi orvos-szakértőjeként kell kideríteniük az áldozattal kapcsolatos rejtélyeket a következő témaköri megosztásban: 1-2. tanórai foglalkozás: anatómia-élettan alapjai, a mozgásrendszer 3-4. tanórai foglakozás: a keringés és légzés anatómiája és élettana 5-6. tanórai foglalkozás: az emésztés – kiválasztás - szaporodás szervrendszere.
Cím: Stayin'alive
Leírás:
A tananyag célja: az eddig tanultak szintetizálása és gyakorlatba ültetése (Munkahelyi egészség és biztonság, Szakmai kommunikáció, Ápoláslélektan, Ápolói beavatkozások, Betegmegfigyelés, Diagnosztika és terápia, Elsősegély, Kardiológia és pulmonológia alapjai) valós helyzetek szimulálásával, check listákkal, a végén esetmegbeszéléssel a szakgimnázium 5/13 évfolyamai számára.
Cím: Tájékozódás térben és időben
Leírás:
Közismereti matematikai feladatgyűjtemény 9. évfolyamos hátrányos helyzetű tanulók számára, online feladatok, játékos megoldások és feladatgyűjtemény formájában.
Cím: Társadalomtudományos gondolkodás fejlesztése a szociális szakmai tárgyakon belül
Leírás:
A fejlesztendő tananyagban a szakgimnáziumi képzés 9. évfolyama szociális ágazatán tanulók társadalomtudományos gondolkodását fejlesztjük, a Szakmai készségfejlesztés és kommunikációs gyakorlat, Társadalomismereti, szociálpolitikai és jogi ismeretek és a Társadalomismereti és szociálpolitikai gyakorlat tantárgyak kerettantervében meghatározottak alapján, mintegy tantárgyi integrációban. A fejlesztés célja, hogy az előzetes ismeretek, illetve a tantárgyak tananyagának összekapcsolása során nyert ismeretek révén a tanulók tapasztalják meg az egyén és a társadalom kapcsolatát, ismerkedjenek meg a társadalom jelenségeinek feltárására és elemzésére alkalmas módszerekkel, tanulják meg értelmezni azokat, és következtetéseket tudjanak levonni a társadalomban tapasztalható mindennapi jelenségek egyénre gyakorolt hatására, valamint szerezzenek ismereteket a társadalom mobilitási folyamatai során marginalizálódó társadalmi csoportok életéről.
Cím: Őrületes anatómia
Leírás: Az élménypedagógiai foglalkozások kis csoportokban zajlanak, egy órás időkerettel alkalmanként. A tanulónak szüksége lesz az eddig megszerzett anatómiai és latin tudására, összefüggéseket kell megfigyelnie, helyes következtetéseket levonnia, döntenie. A tanuló motivációja, hogy a megadott egy óra alatt „kiszabaduljon” a helyiségből, miközben játékos feladatokat old meg. A kiszabadulás ténye ugyanakkor nem csak motiváció, hanem visszajelzés is arra, hogy otthon van a fenti témákban.
Cím: Elektro MásKép
Leírás:
Az elektrotechnikával kapcsolatos olyan elméleti ismeretek, online feladatok és kísérletek 9. évfolyamos tanulók számára, melyek során a tanulók könnyen elsajátíthatják a szakmai ismereteket.
Cím: Mentális fitnesz
Leírás: Sok diáknak nehéz a matematika, unalmasnak és feleslegesnek tartják, többségük témakörben tud gondolkodni, és az elsajátított ismereteiket nehezen tudják átkonvertálni a hétköznapokba. Éppen ezért az elsődleges cél a diákok szemléletformálása. A kognitív képességek fejlesztése mellett fontos, hogy megláttassuk, a logika a hétköznapi helyzetekben szorosan összefügg a kommunikációval. A tananyag lehetőséget nyújt a szemléletformálásban, az óra eleji vitaindítók, beszélgetőkörök motiválttá teszik a diákokat, és a tananyag lehetőséget biztosít egyéni tanulási utak bemutatására is.
Cím: Értékesítés idegen nyelven (német) - Obst
Leírás:
A tananyag elsősorban a szakképzésbe érkező diákok kommunikációs készségét, személyiségüket fejleszti, önbizalmukat növeli. Mindezt játékos módon, pozitívélményekkel, sikeres párbeszéd létrehozásával segíti a tananyag elérni. Több online feladatot oldhat meg, egy feladatot többször is, míg végül hibátlan lesz megoldása. Gyümölcs értékesítése német nyelven, 9. évfolyam bolti eladók számára.
Cím: SNI tanulók komplex nevelése - fogyasztás és fenntarthatóság
Leírás:
A tananyag SNI, szakiskolai tanulók számára készült, kifejezetten a kereskedelem témakörében. A tananyag részletes óraterveket tartalmaz, mely linkekkel, szemléltetőeszközökkel segíti a tanárok munkáját a fogyasztóvédelem és a fenntarthatóság esetében. Kifejezetten könnyű tananyag.
Cím: LEGO robotok alkalmazása az automatizálás megismerésével
Leírás: A tanulók összeszerelnek egy robotot, amely a szemük láttára lép működésbe, így egy óriási lépéssel közelebb kerülnek a jövő automatizált világába.
Cím: Díszítés a mindennapokban
Leírás:
A projekt legfőbb célja, hogy az iskolánk diákjai, valamint a pályaválasztás előtt álló diákok szépérzéke, kreativitása fejlődjön. A kreativitás átszővi mindennapjainkat, irányt mutat az élet minden területén. Az újrahasznosítás, és a saját munka öröme minden életkorban ad többletérzést a diákoknak. A projekt elvégzése után, képes lesz egyszerű díszítő elemeket alkalmazni textiából, tud egyszerű termékeket összeállítaniA projekt legfőbb célja, hogy az iskolánk diákjai, valamint a pályaválasztás előtt álló diákok szépérzéke, kreativitása fejlődjön. Irattartó és tolltartó készítése.
Cím: Az utolsó esély – Földön, vízen, levegőben
Leírás:
A foglalkozás során a résztvevők problémamegoldó képessége, kézügyessége, térlátása és műszaki készsége fejlődik. A megfelelően elkészített munkadarabok révén a résztvevők sikerélményt élnek át, mely motiválja őket a későbbi feladatok megoldásában. A megszerzett ismeretek, fejlesztett kompetenciák révén tudásukat a hétköznapokban is kamatoztatni tudják.
1/1 lap, megjelenítve 16/16, listázva 1-16